ma | ti | ke | to | pe | la | su |
---|---|---|---|---|---|---|
Tietoa uusista peleistä ja tarjouksista ensimmäisten joukossa
Tämän päivän vapaat pelit: soita +358 46 923 6046
Tällaista pakopeliä et ole koskaan pelannut!
Tietoa pelistä:
- Tarinan vuosi: Nykyaika
- Tapahtumapaikka: Italialaisen à la carte- ravintolan keittiö
- Sijainti: Helsinki
- Valaistus: Kirkas
- Pelin kielet: suomi, ruotsi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: Yhteen huoneeseen 2-6 hlö, kahteen 4-12 hlö. Suositeltu tiimikoko on 3-4 pelaajaa.
- Esteettömyys: Fredrikinkadun toimipiste ei valitettavasti ole esteetön, sillä tilaan pääsee vain portaita pitkin
Tuomarit odottavat! Tiimilläsi on tismälleen tunti aikaa kokata ihmeellinen annos, joka voittaa kokkikisan! Mutta keittiö on täynnä yllätyksiä...
Peli on tunnelmaltaan nopeatempoinen, yllättävä ja hulvaton!
Ristorante Infernale on kisailupeli, jossa kaksi tiimiä voivat kilpailla toisiaan vastaan. Pelaamaan mahtuu jopa 12 henkilöä kerrallaan!
Suositeltu pelaajamäärä: 3-5/ tiimi.
Mahdollinen pelaajamäärä: 2-7/ tiimi.
Peli on suunniteltu yhteistyössä maineikkaan Gothenburg Escape Gamen kanssa.
Varausohje:
Ristorante Infernale- peliä on mahdollista pelata yhdessä 2-6 henkilön joukkueessa tai kahdessa joukkueessa kilpailupelinä, joihin mahtuu yhteensä 4-12 henkilöä. Lisäämällä pelaajamääräksi 7 tai yli, kalenteri varaa automaattisesti kaksi peliä molempien pelien ollessa vapaana.
Mikäli teitä on esimerkiksi 6 pelaajaa, mutta haluatte kisata kahdessa tiimissä, valitse 2 peliä painamalla “book escape race”. Tunnistat vapaat kilpailupelit kellonajan vieressä olevasta lipusta.
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: 1920- luku
- Tapahtumapaikka: Kieltolain aikainen Helsinki
- Maantieteellinen sijainti: Suomi
- Valaistus: Kirkas
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: Yhteen huoneeseen 2-6 hlöä, kahteen 4-12 hlöä. Suositeltu tiimikoko on 3-4 pelaajaa/huone.
- Vaikeusaste: Basic 3/5, expert 4/5
- Esteettömyys: Fredrikinkadun toimipiste ei valitettavasti ole esteetön, sillä tilaan pääsee vain portaita pitkin
Tämän pelin kahteen rinnakkaishuoneeseen mahtuu jopa 12 pelaajaa ja näin ollen sopii loistavasti isoimmillekin ryhmille. Ryhmä aloittaa pelin kahdessa eri tiimissä, jotka myöhemmin yhdistyvät ja voivat jatkaa yhdessä - tai jatkaa kisailua. Voit toki myös tulla pelaamaan oman parin tai ryhmän kanssa ilman kisailuviritystä. Huom! Yhden huoneen maksimi pelaajamäärä on 6 henkilöä. Jos ryhmä on suurempi, tarvitsette molemmat huoneet.
Lady in Red perustuu iloisen 1920-luvun helsinkiläiskulttuuriin, jossa kieltolaki loi sekä rikollisia että kaikenlaisia seikkailijoita ja onnenonkijoita. Varsinkin köyhässä perheessä syntyneellä naisella saattoi olla vaikeaa hankkia elantonsa laillisin keinoin. Virallisesti ompelijattarina toimivat kaksoset Sally ja Sara ovat kekseliästä sorttia eivätkä pelkää pelata kovilla panoksilla. Tämä saattaa heidät kuitenkin suureen vaaraan kohtalokkain seurauksin...
Tule tiimisi kanssa selvittämään mitä siskoille on tapahtunut, ja ehkä autatte samalla poliisia ratkaisemaan katalan rikoksen.
Immersiivinen peli Lady in Red kertoo 20-luvusta, mutta pelin tekniikka on huippumodernia ja tarjoaa maagisia hetkiä.
Pelin suositusikäraja on 14+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Varausohje:
Lady in Red- peliä on mahdollista pelata yhdessä 2-6 henkilön joukkueessa tai kahdessa joukkueessa kilpailupelinä, joihin mahtuu yhteensä 4-12 henkilöä. Lisäämällä pelaajamääräksi 7 tai yli, kalenteri varaa automaattisesti kaksi peliä molempien pelien ollessa vapaana.
Mikäli teitä on esimerkiksi 6 pelaajaa, mutta haluatte kisata kahdessa tiimissä, valitse 2 peliä painamalla “book escape race”. Tunnistat vapaat kilpailupelit kellonajan vieressä olevasta lipusta.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus: Yvonne Karsten, Hanna Mykkänen, Mirja Harju Tehtävien muotoilu: Yvonne Karsten, Hanna Mykkänen, Mirja Harju, Lavastus ja rekvisiitta: Hanna Mykkänen, Mirja Harju, Yvonne Karsten, Virgo Karp, Matti Varjonen Äänet: Miksaus Virgo Karp Valaistus: Virgo Karp IT: Johan Höglund, Virgo Karp, Akseli Makkonen
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: Nykyajasta vanhaan legendaan
- Tapahtumapaikka: Skotlantilainen viskitislaamo ja ylämaat
- Maantieteellinen sijainti: Skotlanti
- Valaistus: Hämärä tunnelmavalaistus
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö
- Esteettömyys: Fredrikinkadun toimipiste ei valitettavasti ole esteetön, sillä tilaan pääsee vain portaita pitkin. Peli sisältää väreihin liittyviä tehtäviä.
Tervetuloa Skotlannin ylämaille Glengassien viskitislaamoon! Tämän tislaamon viski tehdään ainutlaatuisesta vedestä, joka pulppuaa ikuisen elämän lähteestä. Tällä tavanomaisella turistikierroksella - jonne olette pian ryhmänne kanssa päätymässä - ei kuitenkaan kerrota, mitkä veriset salaisuudet liittyvät lähteeseen ja sen omistajaan, yli 200-vuotiaaseen William MacPhersoniin. Mutta jos vieras vahingossa astuu väärästä ovesta, hän saattaa joutua vanhan murhamysteerin keskipisteeseen - eikä sieltä pääse helposti takaisin.
Tiivistunnelmainen ja immersiivinen peli sopii aikuisille pelaajille, jotka eivät pelkää vanhan skottilaisen klaanin kirousta.
Pelin suositusikäraja on 14+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus: Yvonne Karsten, Virgo Karp Tehtävien muotoilu: Yvonne Karsten, Virgo Karp Lavastus ja rekvisiitta: Yvonne Karsten, Virgo Karp, Miranda Dunderfelt, Matti Varjonen Äänet: Miksaus, soitto, sävellys: Vivian Reapalu Valaistus: Virgo Karp IT: Johan Höglund, Akseli Makkonen, Virgo Karp, Erik Karsten
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: Nykyaika
- Tapahtumapaikka: Naapurimaat Peragia ja Ascia
- Maantieteellinen sijainti: Jossain päin Eurooppaa
- Valaistus: Kirkas, hämärä
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö
- Esteettömyys: Fabianinkadun toimipiste on esteetön, mutta itse peli ei valitettavasti ole esteetön.
Peragian valtias Nurlan III pyytää apuanne erittäin salaiseen operaatioon. Sen enempää emme voi paljastaa, paitsi että tehtävä liittyy maagisiin tikareihin, jotka tuovat sotaa tai rauhaa.
Peli on täynnä yllättäviä käänteitä ja sopii seikkailunhalukkaille pelaajille, jotka osaavat pitää päänsä kylmänä kuumottavissakin tilanteissa.
Pelissä on kaksi loppua - voitte itse valita, mihin kaikki johtaa.
Pelin suositusikäraja on 12+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Pelin tekijät
Peli muotoilu ja toteutus: Yvonne Karsten, Virgo Karp
Videonäyttelijä: Mikko Kaukolampi
Piirustukset: Miranda Dunderfelt
IT: Johan Höglund
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: Nykyaika
- Tapahtumapaikka: Tunnelmallinen ja mysteerinen illallinen
- Maantieteellinen sijainti: Helsinki, Suomi
- Valaistus: Kirkas, hämärä
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-7 hlöä. Suositeltu tiimin koko on 3-4 pelaajaa.
- Esteettömyys: Fabianinkadun toimipiste on esteetön, mutta itse peli ei valitettavasti ole esteetön. Peli sisältää välkkyviä valoja.
Olette ottaneet vastaan illalliskutsun tuntemattomalta emännältä. Saavutte täynnä uteliaisuutta hänen asuntoonsa, joka sijaitsee aivan Helsingin sydämessä. Kuka tämä mystinen emäntä on ja miksi hän on kutsunut teidät? Kun astutte sisään tunnelmalliseen ruokailuhuoneeseen, ovi napsahtaa lukkoon perässänne. Pöytä on katettu, mutta mitä oudot symbolit sen päällä tarkoittavat? Teillä on 60 minuuttia aikaa selvittää mitä on tapahtumassa ja paeta ennen kuin on liian myöhäistä.
Dinner Party on Escape Room Helsingin kestosuosikki. Peli avattiin 2015 ja se houkuttelee aina vain uusia pelaajia tummaan, mystiseen ilmapiiriinsä, jota illan emäntä kutoo vieraidensa ympärille. Mitä hän haluaa?
Pelin suositusikäraja on 14+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus: Yvonne Karsten Tehtävien muotoilu: Yvonne Karsten, Virgo Karp Lavastus ja rekvisiitta: Yvonne Karsten, Virgo Karp Äänet: Miksaus, Virgo Karp Valaistus: Virgo Karp Maalaus ja piirustukset: Miranda Dunderfelt IT: Johan Höglund, Daniel Coffaro, Virgo Karp
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: Nykyaika
- Tapahtumapaikka: Euroopasta Suomeen rantautunut taikaesitys
- Maantieteellinen sijainti: Suomi
- Valaistus: Kirkas, hämärä
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö
- Esteettömyys: Fabianinkadun toimipiste on esteetön, mutta itse peli ei valitettavasti ole esteetön. Peli sisältää välkkyviä valoja ja kovia ääniä.
Mahtava taikuri on saapunut Helsinkiin! Ihmeellisessä näytöksessään hän saa mitä tahansa katoamaan. Taikuri on joko hyvin etevä tai hyvin huolimaton käyttäessään maagisia voimiaan - miten muuten voisi selittää mitä yleisölle tapahtuu?
Suuri katoamistemppu- peli on maaginen ja jännittävä pakohuone, jossa on paljon temppuja ja meheviä yllätyksiä.
Peli sopii kaiken ikäisille, mutta alin ikäsuositus on 9 +. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16 vuotta täyttänyt.
Pelin tekijät
Peliä on mullistavasti päivitetty tammi-helmikuussa 2023. Päivityksen muotoilu ja toteutus; Virgo Karp, Yvonne Karsten.
Ääniosuudet näyttelijä Martti Nikamaa.
Pelin ensimmäinen versio toteutui osana Aalto-yliopiston pelisuunnittelu-kurssia. Työryhmään kuuluivat: Lassi Vapaakallio, Anna-Maija Laine, Ina Dolk, Mikko Kolehmainen, Harri Dammert, Arto-Oskar Reunanen, Anna-Maija Hajasalmi, Eve Koivurinta Mentorit ja mahdollistajat: Miika Junnila and Yvonne Karsten IT: Johan Höglund, Virgo Karp
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: 2010- luku
- Tapahtumapaikka: Kotoisa vuokratupa pienessä kylässä
- Maantieteellinen sijainti: Pohjois-Suomi
- Valaistus: Kirkas, pimeä
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö
- Esteettömyys: Fabianinkadun toimipiste on esteetön, mutta itse peli ei valitettavasti ole esteetön. Peli on tunnelmaltaan pelottava ja voi tuntua ahdistavalta. Pelissä on äkillisiä säikäytyksiä.
Iltahämärässä saavutte pieneen syrjäkylään ja etsitte yösijaa. Kylässä on yksi majoituspaikka: Tuulan tupa. Omistaja on tapansa mukaan kylän baarissa, mutta naapuri päästää teidät sisään. Tupa näyttää ensisilmäyksellä normaalilta, mutta onko kaikki sittenkään hyvin? Saatteko selville, mitä salaisuuksia taloon on kätketty - ennen kuin isäntä palaa pubista?
Black Love on selkeä, klassinen pakopeli, jossa on paljon lukkoja ja tehtäviä.
Pelin suositusikäraja on 16+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus: Yvonne Karsten Tehtävien muotoilu: Yvonne Karsten, Virgo Karp Lavastus ja rekvisiitta: Yvonne Karsten, Virgo Karp, Hanna Mykkänen, Akseli Makkonen, Matti Varjonen Musiikki ja tehosteet: Vivian Reapalu. Miksaus, Virgo Karp Valaistus: Virgo Karp IT: Johan Höglund, Virgo Karp
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: Nykyaika
- Tapahtumapaikka: Huippumoderni tekoälykoti
- Maantieteellinen sijainti: Suomi
- Valaistus: Kirkas
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-7 hlöä. Suositeltu tiimin koko on 3-4 pelaajaa.
- Esteettömyys: Fabianinkadun toimipiste on esteetön, mutta itse peli ei valitettavasti ole esteetön. Peli sisältää eteerisiä öljyjä.
Voiko talo rakastua ihmiseen? Kun yhdysvaltalainen arkkitehti Diana Boyle katosi, hän jätti Helsinkiin mestariteoksensa - talon, jolla on sielu. Dianan lähdön jälkeen House Ophelia jäi tyhjäksi, ja kaipaavaksi. Talo on nyt myynnissä! Ophelia on kyllästynyt olemaan yksin ja valmis rakastumaan uuteen omistajaan. Hän voi tarjota kaikkea ihanaa, mitä uudet asukkaat kaipaavat tulevassa kodissa - kunhan vain poistatte Dianan jättämät turvatoimet.
Tämä on tyylikäs ja rauhallinen peli, mutta kuitenkin täynnä yllätyksiä!
Pelin suositusikäraja on 14+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Pelin tekijät
Peli syntyi osana Aalto-yliopiston pelisuunnittelu-kurssia. Työryhmässä: Marie Kumpulainen, Eero Tiainen, Oscar Dempsey, Mimosa Kuusimäki, Eve Koivurinta, Elina Ström, Lena Arent Bennedsen, Tjasa Frumen Mentorit ja mahdollistajat: Yvonne Karsten, Miika Junnila IT: Johan Höglund, Erik Karsten, Daniel Coffaro, Virgo Karp
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: Nykyaika
- Tapahtumapaikka: Linnan torni ja taianomainen metsä
- Maantieteellinen sijainti: Lagurian valtakunta
- Valaistus: Kirkas, hämärä
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö
- Esteettömyys: Fabianinkadun toimipiste on esteetön ja peli soveltuu liikuntarajoitteisille. Toimipisteellä ei valitettavasti ole esteetöntä vessaa.
Kaikille lapsille ja lapsenmielisille! Epäonni ja pimeät voimat ovat valtaamassa valtakuntaa, ja nyt koko kansan rakastama prinsessa on kadonnut! Öisin linnan tornista näkyy kummallista valoa ja Suuren Metsän väkikin on vetäytynyt piiloon. Kuningas on epätoivoinen. Hän pyytää apuun rohkeimpia seikkailijoita ympäri maailmaa. Kuka uskaltaa lähteä vaaralliselle matkalle pelastamaan kuningaskuntaa? Tämä peli on jännittävä ja monipuolinen fantasiaseikkailu.
Pelin suositusikäraja on 7+ aikuisten seurassa. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Alle 10-vuotiaat lapset pelaavat maksutta, kun seuraan kuuluu vähintään kaksi maksavaa pelaajaa.Pelin tekijät
Käsikirjoitus: Reetta Korhonen, Veera Belway Tehtävien muotoilu: Reetta Korhonen, Virgo Karp Lavastus ja rekvisiitta: Reetta Korhonen, Veera Belway, Anna-Maija Laine, Virgo Karp, Yvonne Karsten, Matti Varjonen Äänet: Miksaus Reetta Korhonen Videoissa esiintyvät: Grete Karp, Jolana Kapp Valaistus: Virgo Karp IT: Johan Höglund, Victor Ahlqvist, Virgo Karp, Akseli Makkonen, Erik Karsten
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: 2040- luku
- Tapahtumapaikka: Aikaan jumittunut asunto Helsingissä
- Maantieteellinen sijainti: Suomi
- Valaistus: Hämärä, pimeä
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 45 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö
- Esteettömyys: Fabianinkadun toimipiste on esteetön ja peli soveltuu liikuntarajoitteisille. Toimipisteellä ei valitettavasti ole esteetöntä vessaa. Peli sisältää välkkyviä valoja ja kovia ääniä.
Jälkeä jättämättä on 45 minuuttinen seikkailu ajan kerrostumien lävitse. On vuosi 2040 ja olette tarkastamassa asuntoa Helsingissä. Asunnossa monet asukkaat ovat kadonneet oudoissa olosuhteissa. Keitä asukkaat olivat ja mihin he katosivat? Kun tutkitte heidän jälkiään, ajaudutte itsekin vaaraan. Pääsettekö ulos, ennen kuin asunto muuttuu - joksikin muuksi?
Tämä ei ole kauhupeli, vaikka onkin jännittävä. Pelin rakentamisessa on käytetty erikoistekniikkaa, joka luo ihmetystä ja immersiivisyyttä. Peli sopii sekä helpohkoa peliä toivoville että koko perheelle 11 ikävuodesta ylöspäin. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus: Yvonne Karsten, Virgo Karp Tehtävien muotoilu: Yvonne Karsten, Virgo Karp Lavastus ja rekvisiitta: Virgo Karp, Jukka Viljakainen, Yvonne Karsten Tapetti-suunnittelijat: Kreetta Järvenpää, Heidi Valkola, Kaisa Kartela Piirustukset: Miranda Dunderfelt Äänet: Miksaus Virgo Karp, tausta ambient Leo Pahta. Valaistus: Virgo Karp 3-D animaatiot: George Mincila IT: Johan Höglund, Virgo Karp
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: Nykyaika
- Tapahtumapaikka: Merirosvolaiva Arabella Karibialla
- Maantieteellinen sijainti: Karibia
- Valaistus: Hämärä, kirkas
- Pelin kielet: suomi, englanti, ruotsi
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö
- Esteettömyys: Fabianinkadun toimipiste on esteetön, mutta itse peli ei valitettavasti ole esteetön
Kaukaisessa Karibian saaristossa kapteeni Yksisilmäisen merirosvoalus Arabella vaani matkustajia. Kapteenin olalla istui aina papukaija Herbert. Kohtalokkaassa meritaistelussa kapteeni Yksisilmäinen sai surmansa, ja Herbert lensi paikalta niin nopeasti kuin hänen siipensä kantoivat. Hän otti mukaansa Yksisilmäisen salaisuuden: mihin saareen mittava merirosvoaarre on haudattu? Herbert-lintu taitaa olla ainoa, joka tietää aarteen sijainnin, mutta yrityksistä huolimatta hän ei ole suostunut paljastamaan aarteen salaisuutta. Herbert on nimittäin ylväs, arvoituksellinen ja erittäin perso kaikelle kiiltävälle… Pystytkö voittamaan Herbertin puolellesi ja selvittämään aarteen salaisuuden?
Tämä peli on värikäs ja lämminhenkinen, ja sopii sekä helppoa peliä toivoville aikuisille että koko perheelle 6 ikävuodesta ylöspäin. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Alle 10-vuotiaat lapset pelaavat ilmaiseksi, kunhan joukkueessa on vähintään kaksi maksavaa pelaajaa.Du kan spela Piratens papegoja också på svenska.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus: Miranda Dunderfelt Tehtävien muotoilu: Miranda Dunderfelt Lavastus ja rekvisiitta: Miranda Dunderfelt, Virgo Karp, Yvonne Karsten Musiikki ja tehosteet: Miranda Dunderfelt IT: Virgo Karp, Johan Höglund
Pelaajien määrä
Tietoa pelistä
- Tarinan vuosi: Ikivanha legenda nykyajassa
- Tapahtumapaikka: Mysteerinen kellaritila Aleksanterin teatterissa
- Maantieteellinen sijainti: Suomi
- Valaistus: Hämärä tunnelmavalaistus
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 60 minuuttia
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö
- Esteettömyys: Aleksanterin teatterin toimipiste ei valitettavasti ole esteetön, sillä tilaan pääsee vain portaita pitkin
Tiesitkö että Aleksanterin Teatterin kellarissa on lukittu vanha huone? Joskus huoneesta kuuluu kummallisia ääniä ja huonekalut liikkuvat, vaikka sisällä ei ole ketään. Aina siitä lähtien, kun teatteri avattiin vuonna 1880, on teatterilla kuiskittu aaveesta: venäläisestä luutnantista, joka kuoli Bomarsundin taistelussa 1854. Aleksanterin teatterin perustana käytettiin Bomarsundista kuljetettuja kiviä, ja kivien mukana tuli erään luutnantin, Pjotr Vassilivitchin henki. Uskotaan että hänen rakkautensa morsiameensa Sophie Borgiin oli niin suuri, että Piotr Vassilivitch kuollessaan imeytyi tiileen päästääkseen Helsinkiin, jossa Sophie asui.
Rohkeat ihmiset astuvat aika ajoin salaiseen huoneeseen, tarkoituksenaan avata luutnantin tiileksi muuttunutta sydäntä ja päästää hänet vapaaksi. Kukaan ei ole vielä onnistunut... Onnistutteko te?
Peli sopii parhaiten pelaajille, joilla on jonkin verran kokemusta pakopeleistä.
Pelin suositusikäraja on 14+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Oopperan kummitus-pakopeli on kiinni sunnuntaisin.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus: Yvonne Karsten, Virgo Karp Tehtävien muotoilu: Yvonne Karsten, Virgo Karp Lavastus ja rekvisiitta: Yvonne Karsten, Virgo Karp Äänet: Miksaus, Virgo Karp, laulu Anastasia Trizna Valaistus: Virgo Karp IT: Johan Höglund, Virgo Karp, Altti Rautalahti
Pelaajien määrä
Lukitussa talossa on tapahtunut karmea murha! 4-6 hengen tiimeissä haastattelette epäiltyjä, keräätte todisteita, tutkitte kellä on motiivi ja mahdollisuus tähän tekoon. Apunanne on Escape Room Helsingin paras yksityisetsivä Omega Palmu.
Peli pelataan tabletin tai muun mobiililaitteen avulla, jossa pelin alusta auttaa tutkimusta eteenpäin. Lisäksi tulee pari tärkeää printattua dokumenttia.
Peliin kuuluu kuusi rastipistettä ja järjestäjä päättää, mihin ne sijoitetaan - ulos vai sisätiloihin. Näin useampi tiimi voi kiertää rasteissa keräämässä infoa törmäämättä toisiinsa. Tiimit saavat pisteitä pelin aikana ja voivat kisailla keskenään.
Peliä voi myös pelata pöytäpelinä, vaikka perheen kanssa kotona. Ikäsuositus on 12 v. ylöspäin.
Jos käytät pelissä omaa mobiililaitetta (tablettia tai kännykkää) ja printtaat peliin kuuluvat dokumentit itse, hinta on 45 €/tiimi. Jos teitä on enemmän kuin 36 pelaajaa (kuusi tiimiä), voimme myöntää alennuksen.
Voit myös tilata pelin tabletteineen ja printteineen. All-inclusive pelin hinta on 120 €/tiimi. Tavarat voi hakea meiltä peliä edeltävän päivän iltana ja tuoda takaisin tapahtuman jälkeisen päivän aamuna.
Mikäli toivot tavaroiden kuljetusta tai/ja peliohjaajan palveluita tapahtuman aikana, voimme sopia siitä erikseen.
Varaa murhamysteeri sähköpostin kautta, contact-at-escaperoom.fi!
Tietoa pelistä
- Tarina: Tuhansia vuosia vanhan viestin seuraaminen
- Peliympäristö: Tähtitorninmäen puisto
- Aloituspaikka: Fabianinkatu 23
- Lopetuspaikka: Fabianinkatu 23
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 1,5h
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö / ryhmä
- Ryhmien määrä: 1-2 ryhmää
- Esteettömyys: Pelissä liikutaan puistoalueella noin 2 kilometrin reitti.
Kaukaa menneisyydestä on saapunut luoksenne merkillinen viesti, apuanne pyytäen. Emme tiedä kuka sen on lähettänyt, mutta se vaikuttaa tulevan vuosisatojen, ehkäpä jopa tuhansien takaa. Onnistuimme paikantamaan mistä tämä viesti on peräisin, ja karttaa seuraamalla voitte tekin löytää sinne tienne. Ehkä siellä saatte kuulla lisää.
Tämä koko perheen satumainen ulkoilmapeli pelataan Tähtitorninmäen puistossa, kaukana liikenteestä ja muista häiriötekijöistä. Mukaanne saatte iPadin, jossa näkyy kartta ja tehtävät, sekä repun jossa on satukirja ja tarpeellisia taikaesineitä.
Pelin suositusikäraja on 5+ aikuisen seurassa. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Varausohje:
Ulkoilmapelit varataan pelaajamäärän sijaan tiimeittäin ja yhteen tiimiin mahtuu 2-6 pelaajaa. Jos haluat varata yhden pelin, lisää ostoskoriin yksi aika. Kalenterin “1 pelaaja” tarkoittaa yhtä peliä, eikä ulkoilmapeleissä ole lainkaan pelaajamäärän valintaa.
Mikäli teitä on esimerkiksi 6 pelaajaa, mutta haluatte kisata kahdessa tiimissä, valitse 2 peliä. Tällöin varaus tehdään valitsemalla sama aika kaksi kertaa ostoskoriin.
Yli kahden tiimin varauksissa pyydämme tekemään varaukset sähköpostitse contact@escaperoom.fi.
Pelin tekjät
Pelin suunnittelu, tehtävien muotoilu, illustraatiot ja rekvisiitta: Alma Kilpi, Noora Seppänen ja Valpuri Partanen | Käsikirjoitus: Valpuri Partanen | Video: Noora Seppänen | Ääninäyttely: Noora Seppänen, Eero Leno, Raphaël Verstraeten, Yvonne Karsten | Miksaus: Noora Seppänen | Musiikki: Samuli Seppänen, Paju Poijärvi | IT: Georgi Obatnin
Tietoa pelistä
- Tarina: Vanhan pankkiryöstön tapauksen uudelleen avaaminen
- Peliympäristö: Katajanokka
- Aloituspaikka: Fabianinkatu 23
- Lopetuspaikka: Fabianinkatu 23
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 1,5h
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö / ryhmä
- Ryhmien määrä: 1-2 ryhmää
- Esteettömyys: Pelissä liikutaan kantakaupungin ja Katajanokan alueella noin 2 kilometrin reitti.
Vuonna 1913 Katajanokan rahapajasta ryöstettiin röyhkeästi säkillinen kultaa, jonka arvo oli noin 1.200.000 markkaa (nykyrahassa n. 5 miljoonaa euroa)! Ryöstäjälle Kalle Lusille kävi huonosti, hänet pidätettiin heti seuraavana aamuna. Lusi istui rangaistuksensa Katajanokan vankilassa, kunnes hän kuoli tuberkuloosiin 1917. Lusilla oli poliisille tuntematon rikoskumppani, joka ilmeisesti piilotti saaliin jonnekin, eikä sitä ole koskaan löytynyt. Vaikuttaa siltä, että poliisi painoi tutkimusta villaisella - ehkä suojellakseen rikoskumppania? Sitten alkoi maailmansota ja koko tapaus jäi arkistoihin.
Eräs nuori poliisi, Maija Aho, syntynyt Lusi, yritti viime vuonna kuitenkin avata tapausta uudelleen. Hänet käskettiin lopettamaan. Ennen sitä, hän ehti selvittämään joitakin asioita, jotka hän nyt luovuttaa eteenpäin niille, jotka tulevat viemään asian loppuun.
Mukaan matkalle tulee iPad ja laukku, jossa on tärkeitä välineitä ryöstösaaliin mysteerin selvittämiseen.
Tätä ulkoilmapeliä on mukavaa pelata kahdessa 2-6 henkilön tiimissä - ehkä kisailun merkeissä?
Jos pelaatte kahdessa tiimissä, seuraa toinen tiimi Kalle Lusia ja toinen rikoskumppania, kunnes jompikumpi tai molemmat tiimit selvittävät suuren ryöstösaaliin kohtalon! Peliä voi myös pelata vain yhden tiimin voimin.
Pelin suositusikäraja on 11+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Varausohje:
Ulkoilmapelit varataan pelaajamäärän sijaan tiimeittäin ja yhteen tiimiin mahtuu 2-6 pelaajaa. Jos haluat varata yhden pelin, lisää ostoskoriin yksi aika. Kalenterin “1 pelaaja” tarkoittaa yhtä peliä, eikä ulkoilmapeleissä ole lainkaan pelaajamäärän valintaa.
Mikäli teitä on esimerkiksi 6 pelaajaa, mutta haluatte kisata kahdessa tiimissä, valitse 2 peliä. Tällöin varaus tehdään valitsemalla sama aika kaksi kertaa ostoskoriin.
Yli kahden tiimin varauksissa pyydämme tekemään varaukset sähköpostitse contact@escaperoom.fi.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus ja tehtävien muotoilu: Georgi Obatnin ja Yvonne Karsten | IT: Georgi Obatnin
Tietoa pelistä
- Tarina: Helsingin salaisten symbolien viestin selvittäminen
- Peliympäristö: Kaartinkaupunki
- Aloituspaikka: Fabianinkatu 23
- Lopetuspaikka: Fabianinkatu 23
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 1,5h
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö / ryhmä
- Ryhmien määrä: 1-4 ryhmää
- Esteettömyys: Pelissä liikutaan kantakaupungin alueella noin 3 kilometrin reitti.
Helsinki on täynnä vanhoja symboleja. Jotkut niistä muodostavat salaisen koodin, jonka viesti on mullistava.
Museonjohtaja pyytää pakohuonepelaajien asiantuntevaa apua selvittämään tätä salaista viestiä. Symbolien metsästys vie vanhojen rakennusten ohitse etelänpuoleiseen Helsinkiin ja olisi varsin mukava tehtävä, mikäli vaara ei vaanisi kulman takana. Kuka haluaa oikeasti paljastaa koodin? Matkan varrella missio monimutkaistuu...
Mukaan matkalle tulee iPad ja kansio, jossa on tärkeitä välineitä koodin murtaamiseen.
Tätä peliä voi pelata useampi tiimi samanaikaisesti. Mikä joukkue murtaa ensimmäisenä Helsingin koodin?
Pelin suositusikäraja on 12+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Varausohje:
Ulkoilmapelit varataan pelaajamäärän sijaan tiimeittäin ja yhteen tiimiin mahtuu 2-6 pelaajaa. Jos haluat varata yhden pelin, lisää ostoskoriin yksi aika. Kalenterin “1 pelaaja” tarkoittaa yhtä peliä, eikä ulkoilmapeleissä ole lainkaan pelaajamäärän valintaa.
Mikäli teitä on esimerkiksi 6 pelaajaa, mutta haluatte kisata kahdessa tiimissä, valitse 2 peliä. Tällöin varaus tehdään valitsemalla sama aika kaksi kertaa ostoskoriin.
Yli kahden tiimin varauksissa pyydämme tekemään varaukset sähköpostitse contact@escaperoom.fi.
Pelin tekjät
Pelin suunnittelu: Tomas Hoekemeijer | Käsikirjoitus ja tehtävät: Tomas Hoekemeijer ja Yvonne Karsten | Kuvat: Virgo Karp | Näyttelijät: Martti Nikamaa, Jolana Kapp, Evinka Espo, Virgo Karp, Tomas Hoekemeijer, Yvonne Karsten | IT: Tomas Hoekemeijer
Tietoa pelistä
- Tarina: Agenttiseikkailu öljykatastrofin estämiseksi
- Peliympäristö: Suomenlinna
- Aloituspaikka: Fabianinkatu 23
- Lopetuspaikka: Fabianinkatu 23
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 1,5h
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö / ryhmä
- Ryhmien määrä: 1-5 ryhmää
- Esteettömyys: Pelissä liikutaan Suomenlinnan alueella noin 2 kilometrin reitti.
Erikoisagentit, tervetuloa tähän tehtävänantoon. Missionne on kiireinen. Lähteemme mukaan, valtava öljyytankkeri on koodattu törmäämään Helsingin Kauppatoriin, tuoden tuhoa kaupungin keskustaan ja herkkään Suomenlahteen.
Tiedämme, että terroristillä on purjevene Suomenlinnan tienoilla, josta hän ohjaa operaationsa. Oletamme että hän odottaa paikalle pomoaan, liikemiestä Romero Litskiä, jonka yksityiskone on laskeutumassa Helsinki-Vantaan lentokentälle tänään. Tehtävänne on pikaisesti identifioida vene, jotta voisimme pysäyttää terroriteon. Etsikää siis Suomenlinnasta johtolankoja ja lähettäkää veneen rekisteritiedot meille ennen kuin Litski ehtii paikalle.
Pelaajat aktivoivat pelin sopivalla hetkellä saavuttuaan Suomenlinnaan. Mukaan matkalle tulee iPad ja reppu, jossa on tärkeitä välineitä mission suorittamiseen. Ennen lähtöä haetaan tarvikkeet Fabianinkadun toimipisteestä varattuna ajankohtana ja palautetaan samaan paikkaan samana päivänä klo 19 mennessä, jos ei erikseen sovita muusta ajasta.
Huomaathan, että liput Suomenlinnan lauttaan eivät sisälly pelin hintaan.
Pelin suositusikäraja on 10+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Mikäli olet pelannut Operation Mindfall- ulkoilmapelin, saatat tunnistaa yhden tehtävän Mission Sea Eagle- pelistä.Varausohje:
Ulkoilmapelit varataan pelaajamäärän sijaan tiimeittäin ja yhteen tiimiin mahtuu 2-6 pelaajaa. Jos haluat varata yhden pelin, lisää ostoskoriin yksi aika. Kalenterin “1 pelaaja” tarkoittaa yhtä peliä, eikä ulkoilmapeleissä ole lainkaan pelaajamäärän valintaa.
Mikäli teitä on esimerkiksi 6 pelaajaa, mutta haluatte kisata kahdessa tiimissä, valitse 2 peliä. Tällöin varaus tehdään valitsemalla sama aika kaksi kertaa ostoskoriin.
Yli kahden tiimin varauksissa pyydämme tekemään varaukset sähköpostitse contact@escaperoom.fi.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus ja tehtävien muotoilu: Virgo Karp ja Yvonne Karsten | IT: Georgi Obatnin
Tietoa pelistä
- Tarina: Kadonneen formula- kaavan löytäminen
- Peliympäristö: Helsingin keskusta
- Aloituspaikka: Fredrikinkatu 34 A
- Lopetuspaikka: Fredrikinkatu 34 A
- Pelin kielet: suomi, englanti
- Peliaika: 1,5h
- Pelaajamäärä: 2-6 hlö / ryhmä
- Ryhmien määrä: 1-6 ryhmää
- Esteettömyys: Pelissä liikutaan kantakaupungin alueella noin 2 kilometrin reitti.
Olemme organisaatio WISE (World Immunity Systems, Europe), joka työskentelee maailman immunologista terrorismia vastaan. Tehtävänne on löytää kadonnut formula - kaava, joka liittyy penisiliinin jalostukseen. Laborantti Mary Hunt, kaavan kehittäjä, joutui vuonna 1933 pakenemaan Hitlerin Abwehria ja muita organisaatioita, jotka halusivat päästä siihen käsiksi. Pakomatkallaan Hunt jäi jumiin Helsinkiin ja päätti piilottaa kaavan pitkin kaupunkia.
Viime kuussa Mary Huntin pojantytär Laura Hunt löysi kirjeen, jossa Mary paljastaa juonensa ja antaa kryptisiä johtolankoja piilopaikkoihin. Lähtekää Laura Huntin johdolla etsimään kaavaa, joka olisi ratkaisevan tärkeä nykyajan lääketieteelle. Mutta varokaa - edelleen vieraat organisaatiot ovat kiinnostuneita kaavasta ja saattavat yrittää estää teitä.
Mukaan matkalle tulee iPad ja kansio, jossa on tärkeitä välineitä mission suorittamiseen.
Tätä peliä voi pelata useampi tiimi samanaikaisesti. Mikä joukkue löytää ensimmäisenä kadonneen kaavan?
Pelin suositusikäraja on 10+. Huomioithan, että ainakin yhden pelaajan tulee olla yli 16-vuotias.
Varausohje:
Ulkoilmapelit varataan pelaajamäärän sijaan tiimeittäin ja yhteen tiimiin mahtuu 2-6 pelaajaa. Jos haluat varata yhden pelin, lisää ostoskoriin yksi aika. Kalenterin “1 pelaaja” tarkoittaa yhtä peliä, eikä ulkoilmapeleissä ole lainkaan pelaajamäärän valintaa.
Mikäli teitä on esimerkiksi 6 pelaajaa, mutta haluatte kisata kahdessa tiimissä, valitse 2 peliä. Tällöin varaus tehdään valitsemalla sama aika kaksi kertaa ostoskoriin.
Yli kahden tiimin varauksissa pyydämme tekemään varaukset sähköpostitse contact@escaperoom.fi.
Pelin tekijä
Georgi Obatnin
Salakuljetus on ollut kasvava trendi Suomessa jo 1910- luvulta lähtien. Viime aikoina suurin Suomessa toiminut aseiden salakuljetukseen erikoistunut rikosliiga oli Meksikosta kotoisin oleva järjestö nimeltä MXP (Mexican Pistols). Lähes koko liiga jäi kuitenkin kiinni, kun he yrittivät laajentaa bisnestä tuomalla väärennettyjä tauluja Meksikosta Suomeen. He melkein onnistuivat vaihtamaan hyvin kallisarvoisen taulun väärennettyyn versioon, mutta kuljetus epäonnistui ja he jäivät kiinni. He onnistuivat kuitenkin piilottamaan saaliinsa jonnekin ennen poliisin tuloa - ja yrityksistä huolimatta, saalista ei ole löydetty. Moottoripyörälaukku takavarikoitiin pidätyksen yhteydessä - ehkä siitä löytyisi johtolankoja saaliin piilopaikkaan?
Peli koostuu 3 erillisestä salkusta/paketista.
Rekvisiitta on huolella teemaan valittu ja valmistettu käsityönä Suomessa.
Hinta
- 2-6 hlö 260 €, kesto 1,5 tuntia, tarvitaan yksi huone.
- 7-12 hlö 480 €, kesto 2 tuntia (tarvitaan kaksi erillistä huonetta).
- 12- 18 hlö 560 €, kesto 2,5 tuntia (tarvitaan 3 erillistä huonetta).
Hinnat sisältävät:
- Toimituksen kehä III sisäpuolella.
- Oman pelinohjaajan / ohjaajat.
Toimituksille Kehä III ulkopuolelle lisätään toimituskulut.
Peli varataan sähköpostitse.
Pelin tekijät
Käsikirjoitus ja tehtävien muotoilu: Miranda Dunderfelt Lavastus ja rekvisiitta: Kalle Oja ja Miranda Dunderfelt Musiikki ja tehosteet: Miranda Dunderfelt IT: Daniel Dunderfelt, Virgo Karp